tirsdag den 18. november 2014

Der var engang ...



Da jeg blev gravid i 2004, var det netop blevet meget moderne med hæklede dyr til de små. Jeg var studerende, og de var ret dyre. Jeg tænkte dengang - 'det må jeg da kunne lave selv'. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg indtil da ikke havde vist nogen særlige evner indenfor håndarbejde, nærmere det modsatte. Jeg gik dog på biblioteket og lånte en bog om at hækle. Derfra kørte håndarbejdet over stok og sten og er aldrig stoppet siden. Man kan læse sig til rigtig meget, og YouTube er genialt, når man mangler hjælp.

Jeg startede med et lille dyr, der skulle være en elefant, men den kom mere til at ligne en gris. Jeg ville gerne have præsenteret den her men den er ikke at finde, nok solgt på et loppemarked engang. Istedet vil jeg vise en skøn strikket dukke købt på et marked i Moskva. Den lille dreng har både undertøj på, strømper, sko, en lille taske med frugt og grønt. Meget sødt lavet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar